Ανιχνευτικό εργαλείο που αξιολογεί τον κίνδυνο ενός παιδιού να παρουσιάζει Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Ερωτηματολόγιο ανίχνευσης αυτισμού
Ruth Aspy, Grossman Barry G.
Περιοχή |
Αντικείμενο |
√ |
Σημειώ-σεις |
Follow-up |
Κοινωνικότητα |
1. Παρουσιάζει δυσκολία να αναγνωρίσει συναισθήματα και σκέψεις άλλων
|
|
|
|
|
2. Έχει φτωχή βλεμματική επαφή
|
|
|
|
|
3. Φέρεται με αγένεια
|
|
|
|
|
4. Παρουσιάζει δυσκολία στο να δημιουργήσει ή διατηρήσει φίλους
|
|
|
|
|
5. Παρουσιάζει δυσκολία στο να συμμετέχει σε μια δραστηριότητα
|
|
|
|
|
6. Είναι αφελής, τον χρησιμοποιούν εύκολα ή πέφτει θύμα εκφοβισμού
|
|
|
|
|
7. Συμμετέχει λιγότερο σε ομαδικές δραστηριότητες, απ’ ότι σε ατομικές
|
|
|
|
|
8. Παρουσιάζει δυσκολία στο να καταλαβαίνει τη μη λεκτική επικοινωνία των άλλων
|
|
|
|
|
9. Δυσκολεύεται να καταλάβει αστεία/χιούμορ
|
|
|
|
|
10. Δυσκολεύεται να διατηρήσει τον προσωπικό του χώρο εισβάλλει στον χώρο των άλλων |
|
|
|
|
11. Άλλο |
|
|
|
Επαναλαμβανόμενα πρότυπα ή συμπεριφορές, ενδιαφέροντα και δραστηριότητες |
12. Εκφράζει δυνατές ανάγκες για ρουτίνες |
|
|
|
|
13. Εκφράζει επιθυμία για επανάληψη |
|
|
|
|
14. Κάνει επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις |
|
|
|
|
15. Έχει εκκεντρική και έντονη μανία/απορρόφηση σε δικά του μοναδικά ενδιαφέροντα |
|
|
|
|
16. Δείχνει να μην κινητοποιείται από ανταμοιβές |
|
|
|
|
17. Παρουσιάζει μανιερισμούς |
|
|
|
|
18. Έχει προβλήματα στην κίνηση και την αλλαγή |
|
|
|
|
19. Δυσκολεύεται να σταματήσει μια δραστηριότητα πριν αυτή ολοκληρωθεί |
|
|
|
|
20. Άλλο |
|
|
|
|
|
|
|
|
Επικοινωνία |
21. Κάνει ήχους ή δημιουργεί λέξεις ή φράσεις επαναλαμβανόμενα |
|
|
|
|
22. Δημιουργεί νέες λέξεις ή εναλλακτικές σημασίες για λέξεις ή ήχους |
|
|
|
|
23. Παρουσιάζει άμεση ή καθυστερημένη ηχολαλία |
|
|
|
|
24. Ερμηνεύει λέξεις ή συζητήσεις/ έχει δυσκολία στην κατανόηση μεταφορικών εννοιών |
|
|
|
|
25. Παρουσιάζει δυσκολία στην τήρηση κανόνων σε συζήτηση (διακόπτει, έχει φτωχή βλεμματική επαφή) |
|
|
|
|
26. Αποτυγχάνει να προχωρήσει ή να ανταποκριθεί σε χαιρετισμό |
|
|
|
|
27. Παρουσιάζει δυσκολία να χρησιμοποιήσει χειρονομίες ή εκφράσεις προσώπου |
|
|
|
|
28. Παρουσιάζει δυσκολία στην έναρξη, διατήρηση και ολοκλήρωση συζήτησης |
|
|
|
|
29. Παρουσιάζει δυσκολία στο να ζητήσει βοήθεια |
|
|
|
|
30. Κάνει άσχετα σχόλια |
|
|
|
|
31. Παρουσιάζει δυσκολία στην έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων |
|
|
|
|
32. Μιλά με έναν ιδιαίτερα επίσημο τρόπο |
|
|
|
|
33. Δίνει λανθασμένη εντύπωση ότι κατανοεί περισσότερα από όσα πραγματικά κατανοεί |
|
|
|
|
34. Μιλά ακατάπαυστα, λίγο «μπρος-πίσω» |
|
|
|
|
35. Χρησιμοποιεί προχωρημένο λεξιλόγιο |
|
|
|
|
36. Χρησιμοποιεί μηχανική ομιλία ή ο λόγος του είναι ασυνήθιστος |
|
|
|
|
37. Παρουσιάζει δυσκολία στο να ακολουθήσει οδηγίες |
|
|
|
|
38. Παρουσιάζει δυσκολία στην κατανόηση της γλώσσας με πολλαπλές σημασίες, χιούμορ, σαρκασμό ή συνώνυμα |
|
|
|
|
39. Παρουσιάζει δυσκολία στο να συζητά για τα ενδιαφέροντα των άλλων |
|
|
|
|
40. Άλλο |
|
|
|
|
|
|
|
|
Αισθητηριακές διαφορές |
41. Ανταποκρίνεται με ένα ασυνήθιστο τρόπο σε ήχους(αγνοεί ή αντιδρά υπερβολικά σε ήχους, ξαφνικούς θορύβους κτλ.) |
|
|
|
|
42. Ανταποκρίνεται με ασυνήθιστο τρόπο στον πόνο |
|
|
|
|
43. Ανταποκρίνεται με ασυνήθιστο τρόπο στη γεύση |
|
|
|
|
44. Ανταποκρίνεται με ασυνήθιστο τρόπο στο φως ή στο χρώμα (εστιάζει σε φωτεινά αντικείμενα, σκιές κτλ.) |
|
|
|
|
45. Ανταποκρίνεται με ασυνήθιστο τρόπο στη θερμοκρασία |
|
|
|
|
46. Ανταποκρίνεται με ασυνήθιστο τρόπο στις μυρωδιές (κάνει σχόλια για μυρωδιές που οι άλλοι δεν εντοπίζουν) |
|
|
|
|
47. Αναζητά δραστηριότητες που παρέχουν επαφή, πίεση ή κίνηση (κούνια, αγκάλιασμα, βηματισμό «πήγαινε-έλα») |
|
|
|
|
48. Αποφεύγει δραστηριότητες που παρέχουν επαφή, πίεση ή κίνηση (επιμένει να φοράει ίδιο τύπο ρούχων, απεχθάνεται να λερωθεί, αντιστέκεται σε αγκαλιές) |
|
|
|
|
49. Παράγει ήχους όπως βουητό-μουρμουρητό ή τραγουδά συχνά |
|
|
|
|
50. Άλλο |
|
|
|
|
|
|
|
|
Γνωστικές Διαφορές |
51. Επιδεικνύει αναλυτικές γνώσεις σε περιορισμένες περιοχές ενδιαφερόντων |
|
|
|
|
52. Επιδεικνύει φτωχές δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων |
|
|
|
|
53. Έχει φτωχές οργανωτικές δεξιότητες |
|
|
|
|
54. Αποσύρεται σε περίπλοκες εσωτερικές λέξεις/φαντασιώνεται συχνά |
|
|
|
|
55. Αποσπάται εύκολα σε άσχετες λεπτομέρειες-παρουσιάζει δυσκολία στο να καταλάβει τι είναι σχετικό ή κάνει άσχετα σχόλια |
|
|
|
|
56. Επιδεικνύει αδυναμία στην κατανόηση κειμένου με δύσκολη αναγνώριση λέξεων |
|
|
|
|
57. Κατανοεί πολλά γεγονότα και λεπτομέρειες αλλά παρουσιάζει δυσκολία στη συλλογιστική περίληψη (να «βγάζει περίληψη») |
|
|
|
|
58. Παρουσιάζει δυσκολία στην εφαρμογή των μαθημένων δεξιοτήτων του σε νέες καταστάσεις |
|
|
|
|
59. Υπολείπεται σε ακαδημαϊκές δεξιότητες |
|
|
|
|
60. Επιδεικνύει έντονα κυριολεκτική κατανόηση των εννοιών |
|
|
|
|
61. Έχει προβλήματα συγκέντρωσης |
|
|
|
|
62. Ανακαλεί πληροφορίες με ασυνέπεια (φαίνεται να ξεχνά άμεσα μαθημένες πληροφορίες) |
|
|
|
|
63. Παρουσιάζει δυσκολία στη σύνδεση μεταξύ αιτίου-αποτελέσματος |
|
|
|
|
64. Άλλο |
|
|
|
Κινητικές διαφορές |
65. Παρουσιάζει δυσκολία στην ισορροπία |
|
|
|
|
66. Αντιστέκεται ή αρνείται σε εργασίες που απαιτούν γραφή |
|
|
|
|
67. Παρουσιάζει δυσγραφία |
|
|
|
|
68. Παρουσιάζει φτωχό κινητικό συντονισμό |
|
|
|
|
69. Γράφει αργά |
|
|
|
|
70. Επιδεικνύει μη συνηθισμένα επίπεδα δραστηριότητας (ΔΕΠ-Υ) |
|
|
|
|
71. Υπολείπεται σε αθλητικές δεξιότητες |
|
|
|
|
72. Παρουσιάζει αδέξιο βάδισμα |
|
|
|
|
73. Παρουσιάζει ασυνήθιστες στάσεις σώματος και κινήσεις ή εκφράσεις του προσώπου |
|
|
|
|
74. Παρουσιάζει δυσκολία στην έναρξη ή συμπλήρωση ενεργειών |
|
|
|
|
75. Άλλο |
|
|
|
Επιμέλεια-Μετάφραση
Ιατρού Γιώργος, 2014